Videoblog: 3 effektive øvelser til dig der har bækkensmerter/bækkenløsning fra morskrop.dk

3 effektive øvelser til dig der har bækkensmerter/bækkenløsning. Læs mere på www.morskrop.dk

3 effektive øvelser til dig der har bækkensmerter / bækkenløsning

Bedst som jeg sad og googlede “øvelser til bækkenløsning”, så popper Kate op, Kate som står bag morskrop.dk, og som jeg havde fornøjelsen af at være i hænderne på under min sidste graviditet. Derfor kan jeg virkelig anbefale hende, hun er dygtig, hun har en passion for gravide og efterfødselsproblematikker, herunder bækkenbund.

Hendes store mission er, at få italesat emnet blandt unge og gamle og få brudt det tabu, der kan være en stor del af at have en lidelse. Kate mener ikke, og jeg er enig, at der er nogen der fortjener at skulle leve med enten inkontinens eller underlivssmerter, og hun vil gøre hvad hun kan for at hjælpe. Yay!


Kate siger selv: “Under min første barsel, savnede jeg noget der kunne motivere mig til at komme udenfor og en motionsform der gav mig sved på panden, uden at det bare var løb. Det var derfor, at jeg under denne barsel besluttede mig for, at gøre noget ved den ide jeg længe har gået med, nemlig at oprette et udendørs efterfødselshold – BarnevognsCross:) Herefter er det blevet til KvindeCross og FIT til fødsel. Jeg arbejder som selvstændig fysioterapeut og har egen klinik i Helsecenter Fyn, Middelfartvej 115A, 5000 Odense C.” 

Her er Kates gratis video, som jeg skal i gang med at lave så snart jeg har udgivet dette indlæg. Jeg føler ikke nogen smerte i min bækkenbund, og jeg ved ikke om jeg har bækkenbundsløsning, jeg tror det ikke, men jeg kan mærke at der sker noget, og jeg kan mærke mit bækken konstant. Som jeg skrev til en veninde, så gør det ikke ondt-ondt, men det er ubehageligt, og hvis jeg kan gøre noget for at træne lidt selv, så vil jeg gøre det, og her er Kates video med øvelser til bækkenbunden genial og overskuelig.

God træning til dig og mig, her kommer Kate:

 

   

2 kommentarer

  • Nivi

    Hej Frejamaj.
    Jeg vil gerne kommentere på videoen hvis det er ok. Jeg har kritik men blot et øget fokus på mavemusklerne. Når du skal lave bækkenløftet så husk dette.
    Træk vejret ind mens du holder kroppen i ro, på udåndingen suger du navlen ind, presser lænden i gulvet, drejer bæknet, og spænder i sædemusklerne inden du løfter bæknet op. Bliv oppe på udåndingen og på udåndingen giver du gradvist efter i mavemusklerne og ruller ryggen ned og bæknet er det sidste der rammer gulvet.
    Det er en mere styret øvelse h ør du træner dine mavemuskler og det vil du blive så glad for under fødslen og bagefter! 😉

    Hund og katteøvelsen kan også optimeres med mere fokus på vejrtrækningen og mavemusklerne.
    Stå på alle 4. Ånd ind og på udåndingen suger du navlen ind og presser FØRST lænden op dernæst midt ryg og sidst den øverste del op mod loftet. Giv efter i nakken. BLIV OPPE når du nu trækker vejret ind (Det strækker hele din ryg og alle de små stabilitets muskler) på udåndingen giver du efter i , først de nederste mavemuskler og drejer bæknet og dernæst ruller du ryggen ned i et svaj. Gentag. Ånd ind og på udåndingen bevæger du kroppe….

    Håber det giver mening ellers hjælper jeg gerne yderligere. Jeg er uddannet Mensendieck lærer og kropsnørd og har selv været igennem 2 meget vanskelige graviditeter. Hvor bla. disse var en stor hjælp. Jeg har en genial øvelse hvis du får problemer med væske i ben og omkring bække – så giv lyd 😊

    De.bedste hilsner
    Nivi

    Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Madplanschallenge: Vil du også (endelig) mestre at spare tid og penge med madplaner? Så skal du være med her!